Főoldal » Partner Portál GYIK

Partner Portál GYIK

Magánszemélyként történik a csomagfeladás

  • Csomagfeladási díjat milyen módon fizetheti?
    • A csomag utánvét díja fizethető a futárnál készpénzben. Készpénzes fizetéskor, kérjük a pontos utánvét összeget készítse elő.
    • A kártyás fizetés elérhetősége a Feladó partnertől függ! A bankkártyás fizetést elérhetőségéről érdeklődjön a webshopnál/Feladó partnernél vagy kézbesítéskor a futárunknál.
  • Milyen szállítási módra regisztrálhat?

    Házhoz szállítás

  • Milyen szolgáltatásokat érhet el?
    • csomagfeladás telephelyről
    • okmány visszaforgatás
    • tracking, csomag nyomonkövetése és riportolása
    • díjkalkulátor
    • utánvét kezelése

    FONTOS!

    Magánszemélyek és ÁSZF-es feladók jelenleg NEM indíthatnak „lehívást” és „csomagcserét” házhoz szállításra

    A postai -, számlázási és csomagfelvételi címnek meg kell egyeznie!

  • Régi csomagrögzítőt váltja ki a Partner Portállal?
    • Amennyi Ön a régi csomagfeladó felületen magánszemélyként használta, úgy kérjük, regisztráljon be újra Partner Portál felületünkön
    • Magánszemély regisztrációját követően a felület azonnali aktivációs levelet küld. Ezekben az esetekben csomagrögzítés a regisztrációt követően azonnal lehetséges.
  • Új partnerként regisztrál a Partner Portálra?

    Magánszemély regisztrációját követően a felület azonnali aktivációs levelet küld. Ezekben az esetekben csomagrögzítés a regisztrációt követően azonnal lehetséges.

Cégként regisztrál/ írásbeli szerződés nélkül (ÁSZF díjszabás alapján ad fel csomagot)

  • Már használja Házhoz szállítás szolgáltatásunkat és igényelni a Pick Pack Pontra is a csomagfeladást?

    Ha előzetesen csak házhoz szállításra regisztrált, és később igényli a Pick Pack Pont csomagfeladást, ez esetben egy új regisztrációs folyamat indul el, mely 5 munkanapig tart. Ez idő alatt házhoz szállításra sem rögzíthet csomagot. Amennyiben a regisztrációs folyamat véglegesítésre kerül, úgy e-mailben értesítjük arról, hogy már mind a két szolgáltatásra aktív a csomagfeladása a Partner Portálon.

  • Milyen szállítási módra regisztrálhat?
    • Házhoz szállítás
    • Pick Pack Pont
  • Milyen szolgáltatásokat érhet el?

    Cégként regisztrál, csak Házhoz szállításra:

    • csomagfeladás telephelyről
    • okmány visszaforgatás
    • cserecsomag
    • tracking, csomag nyomon követése és riportolása
    • díjkalkulátor
    • utánvét kezelése

     

    FONTOS! Ha eseti feladóként, szerződés nélkül regisztrál akkor NEM indíthatnak „lehívást”, valamint a postai -, számlázási és csomagfelvételi címnek meg kell egyeznie!

     

    Cégként regisztrál, csak Pick Pack Pont:

    • csomagfeladás Pick Pack Ponton vagy központi raktárunkban
    • tracking, csomag nyomon követése és riportolása
    • díjkalkulátor
    • utánvét kezelése
  • Régi csomagrögzítőt (PUDO csomagrögzítő vagy sprinter.hu) váltja ki a Partner Portállal?

    Korábban csak a sprinter.hu csomagrögzítőn Házhoz szállításra adott fel csomagot?

    Amennyiben Ön a régi csomagfeladó felületen cégként és ÁSZF-es díjon adott fel, úgy kérjük, regisztráljon be újra Partner Portál felületünkön

    Korábban a PUDO csomagrögzítőn, Pick Pack Pont-ra adott fel csomagot?

    Ebben az esetben kérjük, olvassa el az egyedi szerződéssel rendelkező partnereknek szóló kommunikációnkat.

  • Új partnerként regisztrál a Partner Portálra?
    • Csak házhoz szállításra regisztrál
      Regisztrációját követően a felület azonnali aktivációs levelet küld, a csomagrögzítés azonnal lehetséges.
    • Csak Pick Pack Pontra vagy Pick Pack Pontra és Házhoz szállításra regisztrál
      • regisztrációs folyamat várható időtartama maximum 5 munkanap.
      • Ez idő alatt a csomagfeladás még nem elérhető (ezt az információt rendszerünk, a szolgáltatás igénylésekor tájékoztató üzenetben jelzi), vagyis ez idő alatt csomagot nem tud rögzíteni/feladni rendszerünkben.
    • A szolgáltatás aktiválásáról e-mailben értesítjük. Amennyiben nem kapja meg 5 munkanapon belül az aktiválást visszaigazoló e-mailt, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az értékesítési támogatással a pppertekesites@sprinter.hue-mail címen.

Egyedi szerződéses Partnereknek

  • Meglévő partner, EGYEDI szerződéssel

    Az aktiváló e-mail milyen információt tartalmaz?

    Az aktiválás során egy jelszógenerálásra kérjük, melynek a lépései az alábbiak:

    1. Kattintson a jelszógenerálás linkre
    2. Írja be a belépési e-mail címét, amire kiküldhetjük a jelszó aktiváló e-mailt
    3. Lépjen be a Partner Portál-ra a belépési e-mail címével és a megadott új jelszó segítségével
    4. Az első belépéskor a Fő „Profil” oldalára navigáljuk, ahol kérjük, ellenőrizze le adatait

    FONTOS! A PUDO Csomagrögzítő és az az által támogatott 2×5 és 2×6 méretű címkék kivezetésre kerülnek 2016.07.01-től

    Mit kell tennie első belépéskor?

    A „Profil” adatait ellenőrizze le a Partner Portálon és szükség esetén a kapcsolattartói adatait módosítsa.

  • Milyen szállítási módra regisztrálhat?
    • Házhoz szállítás
    • Pick Pack Pont
  • Milyen szolgáltatásokat érhet el?

    Cégként regisztrál, EGYEDI szerződéssel, csak Házhoz szállításra:

    • csomagfeladás
    • okmány visszaforgatás
    • tracking, csomag nyomon követése és riportolása
    • díjkalkulátor
    • lehívás
    • csomagcsere
    • több telephelyről történő csomagfeladás

     

    Cégként regisztrál, EGYEDI szerződéssel, csak Pick Pack Pont:

    • csomagfeladás telephelyről
    • csomagfeladás Pick Pack Ponton
    • tracking, csomag nyomon követése és riportolása
    • díjkalkulátor

     

    Cégként regisztrál, EGYEDI szerződéssel, Házhoz szállításra+Pick Pack Pont-ra?

    • Ebben az esetben a fent leírt szolgáltatások érhetőek el az egyes szolgáltatásokra
  • Régi csomagrögzítőt (PUDO csomagrögzítő vagy sprinter.hu) váltja ki a Partner Portállal?
    • Ha Ön eddig csomagjait PPP csomagrögzítőn, sprinter.hu oldalon adta fel, úgy kérjük a jövőben a Partner Portálon indítsa csomagfeladását.
    • Ha Ön telepített programot vagy interfacet használ, akkor kérjük, csak ellenőrizze Profil adatait és használja új nyomkövető rendszerünket Pick Pack Pont-ra és/vagy Házhoz szállításra.
    • Ebben az esetben nem kell újra beregisztrálnia a Partner Portálra, mivel az Ön cégét automatikusan migráltuk a Partner Portálba. A rendszerünkben megjelölt kapcsolattartói e-mail címére egy Aktiváló e-mailt küldünk.
    • A tömeges csomagfeladás esetén a régi (sprinter.hu) betöltő file is feltölthető a partner portálra! Viszont az új tömeges betöltő file előnye, hogy minden adat ellenőrzésre kerül, és ha hibát talál a rendszer, akkor piros színnel kijelölésre kerül a hibás adat.
  • Új partnerként regisztrál a Partner Portálra?
    • A regisztrációkor kérjük, jelölje, hogy egyedi szerződéses partner és adja meg az értékesítője kódját.
    • Az aktiváló e-mail csak akkor kerül kiküldésre, ha az aláírt szerződés visszaérkezett cégünkhöz. Ez idő alatt a csomagfeladás még nem elérhető, vagyis ez idő alatt csomagot nem tud rögzíteni/feladni rendszerünkben.
    • A szolgáltatás aktiválásáról e-mailben értesítjük. Amennyiben nem kapja meg 5 munkanapon belül az aktiválást visszaigazoló e-mailt, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az értékesítési támogatással a pppertekesites@sprinter.hue-mail címen.

Telepített programot vagy Interface-t használó partnereinknek

  • Jelenleg Telepített programot vagy Interfacet használ?

    A telepített program és az interface továbbra is elérhető lesz partnereink számára, így a csomagfeladásokat, kérjük hogy a megszokott rendszerben indítsák el.

  • Meglévő partner, EGYEDI szerződéssel

    Az aktiváló e-mail milyen információt tartalmaz?

    Az aktiválás során egy jelszógenerálásra kérjük, melynek a lépései az alábbiak:

    1. Kattintson a jelszógenerálás linkre
    2. Írja be a belépési e-mail címét, amire kiküldhetjük a jelszó aktiváló e-mailt
    3. Lépjen be a Partner Portál-ra a belépési e-mail címével és a megadott új jelszó segítségével
    4. Az első belépéskor a Fő „Profil” oldalára navigáljuk, ahol kérjük, leellenőrizze adatait

    FONTOS!

    Amennyiben több telephellyel rendelkezik, úgy tájékoztatjuk, hogy az aktiváló e-mail kizárólag a fő telephelyre vonatkozik. Az altelephelyek regisztrációját az Alapadatok oldalon teheti meg a címek megadásával.

  • Milyen funkciót érdemes használnia?

    Tracking, csomag nyomon követése

    • A csomagok státuszát nyomon követheti a Partner Portálon, a megújult nyomkövető felületünkön.
    • A felületen már Pick Pack Pont-ra és Házhoz szállításra egyben láthatja csomagjai státuszát és akár azt exportálhatja is egy xls-be. Így még gördülékenyebb lesz a csomagok követése.
    • A jelenleg használt „Webaccess” felület a jövőben kivezetésre kerül.
  • Milyen szolgáltatást vehet igénybe a portálon?
    • Csomagfeladás
    • Tracking, csomag nyomon követése, riportolása
    • Díjkalkulátor
  • Mit kell tennie első belépéskor?

    A „Profil” adatait ellenőrizze le a Partner Portálon és szükség esetén a kapcsolattartói adatait módosítsa.

  • Mit kell tennie, ha a Partner Portálról egy aktiváló e-mail érkezik?
    • Ha Ön telepített programot vagy interfacet használ, akkor kérjük, csak ellenőrizze Profil adatait és használja új nyomkövető rendszerünket Pick Pack Pont-ra és/vagy Házhoz szállításra.
    • Ebben az esetben nem kell újra beregisztrálnia a Partner Portálra, mivel az Ön cégét automatikusan migráltuk a Partner Portálba. A rendszerünkben megjelölt kapcsolattartói e-mail címe egy Aktiváló e-mailt küldünk.
  • Új partnerként regisztrál a Partner Portálra?
    • A regisztrációkor kérjük, jelölje be, hogy egyedi szerződéses partner és adja meg az értékesítője kódját.
    • Az aktiváló e-mail csak akkor kerül kiküldésre, ha az aláírt szerződés visszaérkezett cégünkhöz. Ez idő alatt a csomagfeladás még nem elérhető, vagyis ez idő alatt csomagot nem tud rögzíteni/feladni rendszerünkben.
    • A szolgáltatás aktiválásáról külön e-mailben értesítjük. Amennyiben nem kapja meg 5 munkanapon belül az aktiválást visszaigazoló e-mailt, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az értékesítési támogatással a pppertekesites@sprinter.hue-mail címen.

Regisztráció és technikai feltételek

  • A regisztráció során milyen dokumentumokat kell feltölteni?
    • Regisztráció utolsó lépésében rendszerünkbe fel kell töltenie a bankszámlakivonatot (bankszámlakivonat fejléce vagy bankszámlaszerződés első oldala) és cégkivonatot.
    • Ezek összmérete nem haladhatja meg a 4Mb-ot.
    • Amennyiben regisztráció napjától számítva 30 naptári napon belül nem tölti fel a fent említett dokumentumokat, úgy csomagfeladását zároljuk.
  • Mennyi idő a regisztrációs folyamat?
    • A regisztrációs folyamat várható időtartama maximum 5 munkanap, ez idő alatt a csomagfeladás lehetősége szünetel (ezt az információt rendszerünk, a szolgáltatás igénylésekor tájékoztató üzenetben jelzi).
    • A szolgáltatás aktiválásáról e-mailben értesítjük, ezt követően indíthat csomagfeladást a Partner Portálon.
    • Amennyiben nem kapja meg 5 munkanapon belül az aktiválást visszaigazoló e-mailt, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az értékesítési támogatással a pppertekesites@sprinter.hu e-mail címen.
  • Milyen kiterjesztésű dokumentumokat tölthet fel a regisztrációkor?

    DOC, DOCX, PDF, TIF, TIFF, JPG, JPEG, PNG.

Csomagfeladás

  • Csomagrögzítés esetén milyen adatokat kell megadni?
    • Csomagfeladás helye
    • Címzett adatai: Név, Telefonszám, E-mail cím, Cím, Szállítási idő
      • Ügyfélkód: Nem kötelező mező. Ha a jövőben szeretné az adott vásárló adatait összerendelni a feladni kívánt csomag azonosítójával a saját rendszerében, úgy érdemes megadni.
    • Választható szolgáltatások
    • Csomagadatok:
      • 1 címre küldendő csomagok darabszáma
      • Szélesség, magasság, hosszúság, tömeg
      • Utánvét érték
      • Szállítmány érték – biztosításhoz szükséges információ
      • Megrendelés kódja: Nem kötelező mező. Ha a jövőben szeretné az adott vásárló adatait összerendelni a feladni kívánt csomag azonosítójával a saját rendszerében, úgy érdemes megadni.
      • Termék számlájának azonosítója: Nem kötelező mező
      • Csomag tartalma: Nem kötelező mező.
    • Véglegesítés fülön megjelenik az összes feladáshoz kötődő információ.
      • Felhívnám figyelmét, hogy az itt közölt árak tájékoztató jellegűek Egyedi díj esetén ettől a díjtól eltérhet a kiszámlázandó összeg. Kérdések esetén keresse Pénzügy osztályunkat a 06 1 347 3000 telefonszámon vagy közvetlen kapcsolattartóját.
    • Miután rögzítette a feladni kívánt csomagokhoz tartozó adatokat, a véglegesítéshez kattintson „Kosár tartalmának megrendelése” fülre.
      • Amennyiben nem szeretné az összes rögzített csomagot megrendelni, úgy a „Csomagazonosító” oszlopban található négyzetekben megjelölheti a megrendelni kívánt vagy törölni kívánt elemeket.

    FONTOS INFORMÁCIÓ!

    Kézbesítés helye csak Pick Pack Pont lehet illetve méret és súlyhatárok eltérőek a házhoz szállítás szolgáltatáshoz képest.

  • Milyen címkeméretek érhetőek el a portálon?
    • Házhoz szállítás:
      • 2×2-es címkeméret (2×2=egy A4-es oldalon 4 címke)
    • Pick Pack Pont esetén a címkeméret:
      • 2×2-es vagy 2×4-es (2×2=egy A4-es oldalon 4 címke, 2×4=egy A4-es oldalon összesen 8 címke)
      • A PUDO Csomagrögzítő által támogatott 2×5 és 2×6 méretű címkék kivezetésre kerülnek 2016.07.01-től!
    • Csomagátvételi elismervény:
      • Abban az esetben szükséges nyomtatni, ha központi raktárunkban vagy depónkban adja fel a csomagot. 2 példányban szükséges kinyomtatni.
    • Készpénzátvételi elismervény:
      • Házhoz szállítási szolgáltatásunk esetében szükséges nyomtatni.  Előre fizetéssel feladó partnereink esetén a készpénzátvételi elismrvény nyomtatása kötelező. Ebben az esetben  készpénzben fizeti ki a futárnak a csomagszállítás díját, a csomag feladásakor. Elegendő 1 példány.
    • Címkenyomtatás – Technikai háttér

    Böngésző beállítása: Partner Portál felületünk a csomagcímke generálásakor több dokumentum készít, ezért címkenyomtatáskor böngészőjükben szükséges engedélyezni a több dokumentum letöltését.

     

  • Milyen módon adhatja fel csomagját?

    Felhasználónév és jelszó segítségével tud belépni a csomagrögzítő felületre az alábbi linken keresztül. Attól függően, hogy egy vagy mindkét szolgáltatásunkat veszi igénybe, a szerint jelennek meg az igénybe vehető szolgáltatások jelei. Az ikonra való kattintással választhatja ki a kívánt menüpontot.

    Házhoz szállítással küldök csomagot:

    • Egyedi cím (Lehívás): Ekkor egy Ön által választott belföldi címről az Ön telephelyére szállítja futárunk a csomagot. Szerződéssel rendelkező partnereink részére elérhető funkció.
    • Raktár (Sprinter): Raktárunkban (1097 Budapest Táblás utca 39.) is feladhatja csomagját, melyet egy kiválasztott belföldi címre szállítunk. Egyedi szerződéssel rendelkező partnereink részére elérhető funkció!
    • Telephely (partner): Az Ön telephelyén (magyarországi cím) veszi fel futárunk a csomagot és szállítja ki egy Ön által meghatározott belföldi címre.

    Pick Pack Pontra küldök csomagot:

    • Pick Pack Pont: Önhöz közel eső bármely Pick Pack Ponton feladhatja csomagját.
    • Raktár (pickpack): Központi raktárunkban is feladhatja csomagját.
    • Telephely (partner): Az Ön telephelyén (magyarországi cím) veszi fel futárunk a csomagot és szállítja ki egy Ön által meghatározott belföldi címre. Részletekért érdeklődjön a pppertekesites@sprinter.hu címen.
  • Románia irányába történő csomagfeladás

    CSAK EGYEDI SZERZŐDÉSES FELADÓ RÉSZÉRE

    Románia irányába történő csomagfeladás jelenleg egy külön felületen érhető el. Ehhez a belépési információkat egy külön e-mailben küldjük ki, jelenleg is ebbe az irányba feladó partnereink részére.

  • Több telephelyről történő csomagfeladás

    CSAK EGYEDI SZERZŐDÉSES FELADÓ RÉSZÉRE!

    Amennyiben Ön több telephellyel rendelkezik, úgy a csomagfeladáskor ki tudja választani, hogy melyik telephelyről kívánja csomagját feladni, mivel a telephelyi adatokat átmigráljuk.

    • Az altelephelyek regisztrációját az „Alapadatok” oldalon regisztrálhatja be, a címek megadásával. Lehetőség lesz új telephelyek regisztrációjára is. Ekkor kérjük, hogy adja meg új telephelyének adatait.
    • Lehetőségük nyílik arra, hogy több munkatársuk számára adjanak hozzáférést a csomagfeladásaikhoz és lekérdezéseikhez, mivel az új partner portálban megoldott a több szintű felhasználói kezelés. Ez azt jelenti, hogy munkatársait fel tudja venni a portál felhasználójaként és be tudja állítani számukra a kívánt jogosultsági szintet, tehát 1 felhasználó egy vagy akár több telephelyen is tud csomagot rögzíteni; ugyanakkor kérjük, hogy vegye figyelembe, hogy az egyes telephelyek csak a saját feladásaikat látják, viszont a fő fiókjával rendelkező felhasználó részére minden telephelyen történő csomagfeladás láthatóvá válik.
    • Amennyiben Ön több telephelyről végzi a csomagfeladásait, ugyanakkor Telepített programot használ, akkor is az új telephely rögzítését a portálon kell kezdeményeznie.
  • Tömeges csomagfeladás

    A portálon nemcsak manuálisan rögzíthetőek csomagok, hanem tömegesen is. A tömegesen rögzített csomagokra ugyanazok az ellenőrzések érvényesek, mint egyéni rögzítésnél.

    Minta file a tömeges feltöltéshez

    • A portálról letölthető az xls fájl, amit kitöltve feltölthetőek a csomagok a kosárba.
    • Ha valamelyik cella nem megfelelően van kitöltve az xls-ben, akkor ezt jelzi a portál:
      • „Letölthető a hibás fájl” – a nem helyesen kitöltött cellák pirosra színeződnek, így látható, hogy mit kell javítania a feltöltő file-ban. Ezt követően a javított file újra feltölthető. 
    • A csomagok akkor kerülnek a kosárba, ha az xls minden cellája helyesen van kitöltve.
    • A portál kezeli a régi felületeken használt csv betöltő fájlokat és beolvassa azokat.
    • A tömegesen feltöltött csomagok nem módosíthatóak a „Kosárban”.

    Kitöltési útmutató

    A tömeges feltöltő fájlban 2 munkalap található, egy a házhoz szállításos, és egy a Pick Pack Pont-os feladásokhoz. Az egyes cellák leírásait a portálon töltheti le.

    Régi betöltő file feltölthető a Partner Portálra?

    A tömeges csomagfeladás esetén a régi (sprinter.hu) betöltő file is feltölthető a partner portálra. Viszont az új tömeges betöltő file előnye, hogy minden adat ellenőrzésre kerül, és ha hibát talál a rendszer, akkor piros színnel kijelölésre kerül a hibás adat.

  • Tracking, a csomagok nyomkövetése

    A Partner Portálon egy letisztult, jól áttekinthető csomag trackinget biztosítunk minden partnerünk számára.

    Főbb érdekességek

    • Pick Pack Pont-ra és Házhoz szállításra egy felületen követheti a csomagok státuszát, azonos riportokat készíthet a feladott csomagokról.
    • A vásárló a weboldalon lévő csomagkereső felületen a csomag várható érkezési napjáról is értesülhet.
    • A partneri trackingben részletes csomagtörténetet láthat és azt is követheti, hogy a Címzettje milyen trackinget lát a honlapunkon.
    • Új funkcióként említenénk meg, hogy már a saját vonalkódjára is kereshet, így még könnyebben összekötheti saját rendszerében lévő adataival a csomagfeladásait.
    • A több darabos szállítmány lekérdezés esetén a listanézetben tekinthetjük meg a több darabos szállítmány részletes adatait, ahol felsorolva látható az 1 címre menő csomagok összes adata. Ezen belül a csomagok státusza is megtekinthető részletes history-val.
    • A fuvarlevélkép lekérdezése támogatott a Partner Portálon, ahol a teljes fuvarlevélképet tudjuk lekérdezni a csomagadatok képernyőről indított lekérdezéssel.

    Listanézetben meddig érhetők el a csomagadatok?

    • A listanézetben 45 napig visszakereshetőek a csomagok

    A feladásait riportolni szeretne?

    • nemcsak a listanézetben látható adatokat tudják ezentúl exportálni, hanem a csomagok részletes adatait, beleértve a historikus tracking információkat is!

    Riportot milyen időszakra visszamenőleg kérdezhetek le?

    • A dátumszűrő segítségével állítsa be az időszakot és ezt követően kiexportálhatja az adatokat 2016.01.01-ig visszamenőleg.