Magánszemélyként történik a csomagfeladás
-
Csomagfeladási díjat milyen módon fizetheti?
- A csomag utánvét díja fizethető a futárnál készpénzben. Készpénzes fizetéskor, kérjük a pontos utánvét összeget készítse elő.
- A kártyás fizetés elérhetősége a Feladó partnertől függ! A bankkártyás fizetést elérhetőségéről érdeklődjön a webshopnál/Feladó partnernél vagy kézbesítéskor a futárunknál.
-
Milyen szállítási módra regisztrálhat?
Házhoz szállítás
-
Milyen szolgáltatásokat érhet el?
- csomagfeladás telephelyről
- okmány visszaforgatás
- tracking, csomag nyomonkövetése és riportolása
- díjkalkulátor
- utánvét kezelése
FONTOS!
Magánszemélyek és ÁSZF-es feladók jelenleg NEM indíthatnak „lehívást” és „csomagcserét” házhoz szállításra
A postai -, számlázási és csomagfelvételi címnek meg kell egyeznie!
-
Régi csomagrögzítőt váltja ki a Partner Portállal?
- Amennyi Ön a régi csomagfeladó felületen magánszemélyként használta, úgy kérjük, regisztráljon be újra Partner Portál felületünkön
- Magánszemély regisztrációját követően a felület azonnali aktivációs levelet küld. Ezekben az esetekben csomagrögzítés a regisztrációt követően azonnal lehetséges.
-
Új partnerként regisztrál a Partner Portálra?
Magánszemély regisztrációját követően a felület azonnali aktivációs levelet küld. Ezekben az esetekben csomagrögzítés a regisztrációt követően azonnal lehetséges.
Cégként regisztrál/ írásbeli szerződés nélkül (ÁSZF díjszabás alapján ad fel csomagot)
-
Már használja Házhoz szállítás szolgáltatásunkat és igényelni a Pick Pack Pontra is a csomagfeladást?
Ha előzetesen csak házhoz szállításra regisztrált, és később igényli a Pick Pack Pont csomagfeladást, ez esetben egy új regisztrációs folyamat indul el, mely 5 munkanapig tart. Ez idő alatt házhoz szállításra sem rögzíthet csomagot. Amennyiben a regisztrációs folyamat véglegesítésre kerül, úgy e-mailben értesítjük arról, hogy már mind a két szolgáltatásra aktív a csomagfeladása a Partner Portálon.
-
Milyen szállítási módra regisztrálhat?
- Házhoz szállítás
- Pick Pack Pont
-
Milyen szolgáltatásokat érhet el?
Cégként regisztrál, csak Házhoz szállításra:
- csomagfeladás telephelyről
- okmány visszaforgatás
- cserecsomag
- tracking, csomag nyomon követése és riportolása
- díjkalkulátor
- utánvét kezelése
FONTOS! Ha eseti feladóként, szerződés nélkül regisztrál akkor NEM indíthatnak „lehívást”, valamint a postai -, számlázási és csomagfelvételi címnek meg kell egyeznie!
Cégként regisztrál, csak Pick Pack Pont:
- csomagfeladás Pick Pack Ponton vagy központi raktárunkban
- tracking, csomag nyomon követése és riportolása
- díjkalkulátor
- utánvét kezelése
-
Régi csomagrögzítőt (PUDO csomagrögzítő vagy sprinter.hu) váltja ki a Partner Portállal?
Korábban csak a sprinter.hu csomagrögzítőn Házhoz szállításra adott fel csomagot?
Amennyiben Ön a régi csomagfeladó felületen cégként és ÁSZF-es díjon adott fel, úgy kérjük, regisztráljon be újra Partner Portál felületünkön
Korábban a PUDO csomagrögzítőn, Pick Pack Pont-ra adott fel csomagot?
Ebben az esetben kérjük, olvassa el az egyedi szerződéssel rendelkező partnereknek szóló kommunikációnkat.
-
Új partnerként regisztrál a Partner Portálra?
- Csak házhoz szállításra regisztrál
Regisztrációját követően a felület azonnali aktivációs levelet küld, a csomagrögzítés azonnal lehetséges.
- Csak Pick Pack Pontra vagy Pick Pack Pontra és Házhoz szállításra regisztrál
- A regisztrációs folyamat várható időtartama maximum 5 munkanap.
- Ez idő alatt a csomagfeladás még nem elérhető (ezt az információt rendszerünk, a szolgáltatás igénylésekor tájékoztató üzenetben jelzi), vagyis ez idő alatt csomagot nem tud rögzíteni/feladni rendszerünkben.
- A szolgáltatás aktiválásáról e-mailben értesítjük. Amennyiben nem kapja meg 5 munkanapon belül az aktiválást visszaigazoló e-mailt, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az értékesítési támogatással a pppertekesites@sprinter.hue-mail címen.
- Csak házhoz szállításra regisztrál
Egyedi szerződéses Partnereknek
-
Meglévő partner, EGYEDI szerződéssel
Az aktiváló e-mail milyen információt tartalmaz?
Az aktiválás során egy jelszógenerálásra kérjük, melynek a lépései az alábbiak:
- Kattintson a jelszógenerálás linkre
- Írja be a belépési e-mail címét, amire kiküldhetjük a jelszó aktiváló e-mailt
- Lépjen be a Partner Portál-ra a belépési e-mail címével és a megadott új jelszó segítségével
- Az első belépéskor a Fő „Profil” oldalára navigáljuk, ahol kérjük, ellenőrizze le adatait
FONTOS! A PUDO Csomagrögzítő és az az által támogatott 2×5 és 2×6 méretű címkék kivezetésre kerülnek 2016.07.01-től
Mit kell tennie első belépéskor?
A „Profil” adatait ellenőrizze le a Partner Portálon és szükség esetén a kapcsolattartói adatait módosítsa.
-
Milyen szállítási módra regisztrálhat?
- Házhoz szállítás
- Pick Pack Pont
-
Milyen szolgáltatásokat érhet el?
Cégként regisztrál, EGYEDI szerződéssel, csak Házhoz szállításra:
- csomagfeladás
- okmány visszaforgatás
- tracking, csomag nyomon követése és riportolása
- díjkalkulátor
- lehívás
- csomagcsere
- több telephelyről történő csomagfeladás
Cégként regisztrál, EGYEDI szerződéssel, csak Pick Pack Pont:
- csomagfeladás telephelyről
- csomagfeladás Pick Pack Ponton
- tracking, csomag nyomon követése és riportolása
- díjkalkulátor
Cégként regisztrál, EGYEDI szerződéssel, Házhoz szállításra+Pick Pack Pont-ra?
- Ebben az esetben a fent leírt szolgáltatások érhetőek el az egyes szolgáltatásokra
-
Régi csomagrögzítőt (PUDO csomagrögzítő vagy sprinter.hu) váltja ki a Partner Portállal?
- Ha Ön eddig csomagjait PPP csomagrögzítőn, sprinter.hu oldalon adta fel, úgy kérjük a jövőben a Partner Portálon indítsa csomagfeladását.
- Ha Ön telepített programot vagy interfacet használ, akkor kérjük, csak ellenőrizze Profil adatait és használja új nyomkövető rendszerünket Pick Pack Pont-ra és/vagy Házhoz szállításra.
- Ebben az esetben nem kell újra beregisztrálnia a Partner Portálra, mivel az Ön cégét automatikusan migráltuk a Partner Portálba. A rendszerünkben megjelölt kapcsolattartói e-mail címére egy Aktiváló e-mailt küldünk.
- A tömeges csomagfeladás esetén a régi (sprinter.hu) betöltő file is feltölthető a partner portálra! Viszont az új tömeges betöltő file előnye, hogy minden adat ellenőrzésre kerül, és ha hibát talál a rendszer, akkor piros színnel kijelölésre kerül a hibás adat.
-
Új partnerként regisztrál a Partner Portálra?
- A regisztrációkor kérjük, jelölje, hogy egyedi szerződéses partner és adja meg az értékesítője kódját.
- Az aktiváló e-mail csak akkor kerül kiküldésre, ha az aláírt szerződés visszaérkezett cégünkhöz. Ez idő alatt a csomagfeladás még nem elérhető, vagyis ez idő alatt csomagot nem tud rögzíteni/feladni rendszerünkben.
- A szolgáltatás aktiválásáról e-mailben értesítjük. Amennyiben nem kapja meg 5 munkanapon belül az aktiválást visszaigazoló e-mailt, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az értékesítési támogatással a pppertekesites@sprinter.hue-mail címen.
Telepített programot vagy Interface-t használó partnereinknek
-
Jelenleg Telepített programot vagy Interfacet használ?
A telepített program és az interface továbbra is elérhető lesz partnereink számára, így a csomagfeladásokat, kérjük hogy a megszokott rendszerben indítsák el.
-
Meglévő partner, EGYEDI szerződéssel
Az aktiváló e-mail milyen információt tartalmaz?
Az aktiválás során egy jelszógenerálásra kérjük, melynek a lépései az alábbiak:
- Kattintson a jelszógenerálás linkre
- Írja be a belépési e-mail címét, amire kiküldhetjük a jelszó aktiváló e-mailt
- Lépjen be a Partner Portál-ra a belépési e-mail címével és a megadott új jelszó segítségével
- Az első belépéskor a Fő „Profil” oldalára navigáljuk, ahol kérjük, leellenőrizze adatait
FONTOS!
Amennyiben több telephellyel rendelkezik, úgy tájékoztatjuk, hogy az aktiváló e-mail kizárólag a fő telephelyre vonatkozik. Az altelephelyek regisztrációját az Alapadatok oldalon teheti meg a címek megadásával.
-
Milyen funkciót érdemes használnia?
Tracking, csomag nyomon követése
- A csomagok státuszát nyomon követheti a Partner Portálon, a megújult nyomkövető felületünkön.
- A felületen már Pick Pack Pont-ra és Házhoz szállításra egyben láthatja csomagjai státuszát és akár azt exportálhatja is egy xls-be. Így még gördülékenyebb lesz a csomagok követése.
- A jelenleg használt „Webaccess” felület a jövőben kivezetésre kerül.
-
Milyen szolgáltatást vehet igénybe a portálon?
- Csomagfeladás
- Tracking, csomag nyomon követése, riportolása
- Díjkalkulátor
-
Mit kell tennie első belépéskor?
A „Profil” adatait ellenőrizze le a Partner Portálon és szükség esetén a kapcsolattartói adatait módosítsa.
-
Mit kell tennie, ha a Partner Portálról egy aktiváló e-mail érkezik?
- Ha Ön telepített programot vagy interfacet használ, akkor kérjük, csak ellenőrizze Profil adatait és használja új nyomkövető rendszerünket Pick Pack Pont-ra és/vagy Házhoz szállításra.
- Ebben az esetben nem kell újra beregisztrálnia a Partner Portálra, mivel az Ön cégét automatikusan migráltuk a Partner Portálba. A rendszerünkben megjelölt kapcsolattartói e-mail címe egy Aktiváló e-mailt küldünk.
-
Új partnerként regisztrál a Partner Portálra?
- A regisztrációkor kérjük, jelölje be, hogy egyedi szerződéses partner és adja meg az értékesítője kódját.
- Az aktiváló e-mail csak akkor kerül kiküldésre, ha az aláírt szerződés visszaérkezett cégünkhöz. Ez idő alatt a csomagfeladás még nem elérhető, vagyis ez idő alatt csomagot nem tud rögzíteni/feladni rendszerünkben.
- A szolgáltatás aktiválásáról külön e-mailben értesítjük. Amennyiben nem kapja meg 5 munkanapon belül az aktiválást visszaigazoló e-mailt, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az értékesítési támogatással a pppertekesites@sprinter.hue-mail címen.
Regisztráció és technikai feltételek
-
A regisztráció során milyen dokumentumokat kell feltölteni?
- Regisztráció utolsó lépésében rendszerünkbe fel kell töltenie a bankszámlakivonatot (bankszámlakivonat fejléce vagy bankszámlaszerződés első oldala) és cégkivonatot.
- Ezek összmérete nem haladhatja meg a 4Mb-ot.
- Amennyiben regisztráció napjától számítva 30 naptári napon belül nem tölti fel a fent említett dokumentumokat, úgy csomagfeladását zároljuk.
-
Mennyi idő a regisztrációs folyamat?
- A regisztrációs folyamat várható időtartama maximum 5 munkanap, ez idő alatt a csomagfeladás lehetősége szünetel (ezt az információt rendszerünk, a szolgáltatás igénylésekor tájékoztató üzenetben jelzi).
- A szolgáltatás aktiválásáról e-mailben értesítjük, ezt követően indíthat csomagfeladást a Partner Portálon.
- Amennyiben nem kapja meg 5 munkanapon belül az aktiválást visszaigazoló e-mailt, kérjük, vegye fel a kapcsolatot az értékesítési támogatással a pppertekesites@sprinter.hu e-mail címen.
-
Milyen kiterjesztésű dokumentumokat tölthet fel a regisztrációkor?
DOC, DOCX, PDF, TIF, TIFF, JPG, JPEG, PNG.
Csomagfeladás
-
Csomagrögzítés esetén milyen adatokat kell megadni?
- Csomagfeladás helye
- Címzett adatai: Név, Telefonszám, E-mail cím, Cím, Szállítási idő
- Ügyfélkód: Nem kötelező mező. Ha a jövőben szeretné az adott vásárló adatait összerendelni a feladni kívánt csomag azonosítójával a saját rendszerében, úgy érdemes megadni.
- Választható szolgáltatások
- Csomagadatok:
- 1 címre küldendő csomagok darabszáma
- Szélesség, magasság, hosszúság, tömeg
- Utánvét érték
- Szállítmány érték – biztosításhoz szükséges információ
- Megrendelés kódja: Nem kötelező mező. Ha a jövőben szeretné az adott vásárló adatait összerendelni a feladni kívánt csomag azonosítójával a saját rendszerében, úgy érdemes megadni.
- Termék számlájának azonosítója: Nem kötelező mező
- Csomag tartalma: Nem kötelező mező.
- Véglegesítés fülön megjelenik az összes feladáshoz kötődő információ.
- Felhívnám figyelmét, hogy az itt közölt árak tájékoztató jellegűek Egyedi díj esetén ettől a díjtól eltérhet a kiszámlázandó összeg. Kérdések esetén keresse Pénzügy osztályunkat a 06 1 347 3000 telefonszámon vagy közvetlen kapcsolattartóját.
- Miután rögzítette a feladni kívánt csomagokhoz tartozó adatokat, a véglegesítéshez kattintson „Kosár tartalmának megrendelése” fülre.
- Amennyiben nem szeretné az összes rögzített csomagot megrendelni, úgy a „Csomagazonosító” oszlopban található négyzetekben megjelölheti a megrendelni kívánt vagy törölni kívánt elemeket.
FONTOS INFORMÁCIÓ!
Kézbesítés helye csak Pick Pack Pont lehet illetve méret és súlyhatárok eltérőek a házhoz szállítás szolgáltatáshoz képest.
-
Milyen címkeméretek érhetőek el a portálon?
- Házhoz szállítás:
- 2×2-es címkeméret (2×2=egy A4-es oldalon 4 címke)
- Pick Pack Pont esetén a címkeméret:
- 2×2-es vagy 2×4-es (2×2=egy A4-es oldalon 4 címke, 2×4=egy A4-es oldalon összesen 8 címke)
- A PUDO Csomagrögzítő által támogatott 2×5 és 2×6 méretű címkék kivezetésre kerülnek 2016.07.01-től!
- Csomagátvételi elismervény:
- Abban az esetben szükséges nyomtatni, ha központi raktárunkban vagy depónkban adja fel a csomagot. 2 példányban szükséges kinyomtatni.
- Készpénzátvételi elismervény:
- Házhoz szállítási szolgáltatásunk esetében szükséges nyomtatni. Előre fizetéssel feladó partnereink esetén a készpénzátvételi elismrvény nyomtatása kötelező. Ebben az esetben készpénzben fizeti ki a futárnak a csomagszállítás díját, a csomag feladásakor. Elegendő 1 példány.
- Címkenyomtatás – Technikai háttér
Böngésző beállítása: Partner Portál felületünk a csomagcímke generálásakor több dokumentum készít, ezért címkenyomtatáskor böngészőjükben szükséges engedélyezni a több dokumentum letöltését.
- Házhoz szállítás:
-
Milyen módon adhatja fel csomagját?
Felhasználónév és jelszó segítségével tud belépni a csomagrögzítő felületre az alábbi linken keresztül. Attól függően, hogy egy vagy mindkét szolgáltatásunkat veszi igénybe, a szerint jelennek meg az igénybe vehető szolgáltatások jelei. Az ikonra való kattintással választhatja ki a kívánt menüpontot.
Házhoz szállítással küldök csomagot:
- Egyedi cím (Lehívás): Ekkor egy Ön által választott belföldi címről az Ön telephelyére szállítja futárunk a csomagot. Szerződéssel rendelkező partnereink részére elérhető funkció.
- Raktár (Sprinter): Raktárunkban (1097 Budapest Táblás utca 39.) is feladhatja csomagját, melyet egy kiválasztott belföldi címre szállítunk. Egyedi szerződéssel rendelkező partnereink részére elérhető funkció!
- Telephely (partner): Az Ön telephelyén (magyarországi cím) veszi fel futárunk a csomagot és szállítja ki egy Ön által meghatározott belföldi címre.
Pick Pack Pontra küldök csomagot:
- Pick Pack Pont: Önhöz közel eső bármely Pick Pack Ponton feladhatja csomagját.
- Raktár (pickpack): Központi raktárunkban is feladhatja csomagját.
- Telephely (partner): Az Ön telephelyén (magyarországi cím) veszi fel futárunk a csomagot és szállítja ki egy Ön által meghatározott belföldi címre. Részletekért érdeklődjön a pppertekesites@sprinter.hu címen.
-
Románia irányába történő csomagfeladás
CSAK EGYEDI SZERZŐDÉSES FELADÓ RÉSZÉRE
Románia irányába történő csomagfeladás jelenleg egy külön felületen érhető el. Ehhez a belépési információkat egy külön e-mailben küldjük ki, jelenleg is ebbe az irányba feladó partnereink részére.
-
Több telephelyről történő csomagfeladás
CSAK EGYEDI SZERZŐDÉSES FELADÓ RÉSZÉRE!
Amennyiben Ön több telephellyel rendelkezik, úgy a csomagfeladáskor ki tudja választani, hogy melyik telephelyről kívánja csomagját feladni, mivel a telephelyi adatokat átmigráljuk.
- Az altelephelyek regisztrációját az „Alapadatok” oldalon regisztrálhatja be, a címek megadásával. Lehetőség lesz új telephelyek regisztrációjára is. Ekkor kérjük, hogy adja meg új telephelyének adatait.
- Lehetőségük nyílik arra, hogy több munkatársuk számára adjanak hozzáférést a csomagfeladásaikhoz és lekérdezéseikhez, mivel az új partner portálban megoldott a több szintű felhasználói kezelés. Ez azt jelenti, hogy munkatársait fel tudja venni a portál felhasználójaként és be tudja állítani számukra a kívánt jogosultsági szintet, tehát 1 felhasználó egy vagy akár több telephelyen is tud csomagot rögzíteni; ugyanakkor kérjük, hogy vegye figyelembe, hogy az egyes telephelyek csak a saját feladásaikat látják, viszont a fő fiókjával rendelkező felhasználó részére minden telephelyen történő csomagfeladás láthatóvá válik.
- Amennyiben Ön több telephelyről végzi a csomagfeladásait, ugyanakkor Telepített programot használ, akkor is az új telephely rögzítését a portálon kell kezdeményeznie.
-
Tömeges csomagfeladás
A portálon nemcsak manuálisan rögzíthetőek csomagok, hanem tömegesen is. A tömegesen rögzített csomagokra ugyanazok az ellenőrzések érvényesek, mint egyéni rögzítésnél.
Minta file a tömeges feltöltéshez
- A portálról letölthető az xls fájl, amit kitöltve feltölthetőek a csomagok a kosárba.
- Ha valamelyik cella nem megfelelően van kitöltve az xls-ben, akkor ezt jelzi a portál:
- „Letölthető a hibás fájl” – a nem helyesen kitöltött cellák pirosra színeződnek, így látható, hogy mit kell javítania a feltöltő file-ban. Ezt követően a javított file újra feltölthető.
- A csomagok akkor kerülnek a kosárba, ha az xls minden cellája helyesen van kitöltve.
- A portál kezeli a régi felületeken használt csv betöltő fájlokat és beolvassa azokat.
- A tömegesen feltöltött csomagok nem módosíthatóak a „Kosárban”.
Kitöltési útmutató
A tömeges feltöltő fájlban 2 munkalap található, egy a házhoz szállításos, és egy a Pick Pack Pont-os feladásokhoz. Az egyes cellák leírásait a portálon töltheti le.
Régi betöltő file feltölthető a Partner Portálra?
A tömeges csomagfeladás esetén a régi (sprinter.hu) betöltő file is feltölthető a partner portálra. Viszont az új tömeges betöltő file előnye, hogy minden adat ellenőrzésre kerül, és ha hibát talál a rendszer, akkor piros színnel kijelölésre kerül a hibás adat.
-
Tracking, a csomagok nyomkövetése
A Partner Portálon egy letisztult, jól áttekinthető csomag trackinget biztosítunk minden partnerünk számára.
Főbb érdekességek
- Pick Pack Pont-ra és Házhoz szállításra egy felületen követheti a csomagok státuszát, azonos riportokat készíthet a feladott csomagokról.
- A vásárló a weboldalon lévő csomagkereső felületen a csomag várható érkezési napjáról is értesülhet.
- A partneri trackingben részletes csomagtörténetet láthat és azt is követheti, hogy a Címzettje milyen trackinget lát a honlapunkon.
- Új funkcióként említenénk meg, hogy már a saját vonalkódjára is kereshet, így még könnyebben összekötheti saját rendszerében lévő adataival a csomagfeladásait.
- A több darabos szállítmány lekérdezés esetén a listanézetben tekinthetjük meg a több darabos szállítmány részletes adatait, ahol felsorolva látható az 1 címre menő csomagok összes adata. Ezen belül a csomagok státusza is megtekinthető részletes history-val.
- A fuvarlevélkép lekérdezése támogatott a Partner Portálon, ahol a teljes fuvarlevélképet tudjuk lekérdezni a csomagadatok képernyőről indított lekérdezéssel.
Listanézetben meddig érhetők el a csomagadatok?
- A listanézetben 45 napig visszakereshetőek a csomagok
A feladásait riportolni szeretne?
- nemcsak a listanézetben látható adatokat tudják ezentúl exportálni, hanem a csomagok részletes adatait, beleértve a historikus tracking információkat is!
Riportot milyen időszakra visszamenőleg kérdezhetek le?
- A dátumszűrő segítségével állítsa be az időszakot és ezt követően kiexportálhatja az adatokat 2016.01.01-ig visszamenőleg.